söndag 10 februari 2013

Duktig hund!

Åh, vill bara kika in snabbt och skriva att det gick jättebra när vi var borta igår kväll! Det enda Tåga gjort när vi inte var hemma var att hon möblerat om fåtöljerna och fotpallarna (hon har förmodligen jagat katterna när dom gömt sig under fåtöljerna, det är inte helt ovanligt...). Hon blev såklart jätteglad när vi kom hem men verkar ha tagit det hela med ro :)
Så skönt! Måste erkänna att jag var orolig, men va fan. Nu vet jag ju att det går! :) skönt!

Ha en trevlig söndag!

Haha jag lyckades få två av två bilder jag tog nu på morgonen på Tåga när hon blinkar! Haha, Jaja, det är dom bilderna det får bli till det här inlägget hur som helst :)

4 kommentarer:

  1. Hej, vad kul att hitta hit till din blogg! Vad fin din Tåga är! Kul att läsa om någon mer som har hund och jobbar med att träna! Vi har två blandisar, Svea som är rottis/amstaff och Rocky som är en problemhund (biter) och är omplacerad hos oss, han är Chihuahua/Jack Russell. Vi har inga ambitioner att tävla, vi vill bara ha fungerande hundar i vardagen (inte så bara, alltid). Titta gärna in hos mej, jag följer dej och Tåga vidare! //kram maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tittade förbi! Tänker definitivt gå in och kika på din blogg!
      Haha, ja, denhär damen kräver mycket mer än vad min förra hund gjorde (papillion/japansk spets). Men jag tycker det är kul att träna :)
      Det viktigaste är ju faktiskt att hunden fungerar i vardagen och precis som du säger är ju inte det så bara heller :) det är ju faktiskt sådana saker vi tränar mest på nu (ensamträning, koppelträning, hundmöten).
      Det här med tävlingslydnad får komma lite under tiden.
      Tack för kommentaren, man blir så glad när någon tar sig tid att kommentera!

      Radera
  2. Hej! Nu har jag också hittat hit till din blogg. Cicci från Freddes blogg. :-) Härligt att det funkar med ensamträningen. Jag hade det jobbigt med Bento, men så kändes det som det lossnade helst plötsligt. Det viktigaste var att han hade kommit till ro innan jag gick. :-)

    Bento har förresten en en egen blogg, titta in om du känner för det. :-) Ha det så bra! // Cicci

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Det fungerar superbra med ensamträningen nu! Hon är lugn så länge hon har blivit ordentligt aktiverad och sedan kommit till ro innan vi går. Så man får ju planera ordentligt innan man drar iväg någonstans :)
      Har varit inne och kikat på din blogg nu, gud så fin han är, Bento!

      Radera