tisdag 5 mars 2013

Valptiden med Tåga




Valptiden (inte helt över, Tåga är ju bara 10 månader än så länge, men oj vad det händer grejer under denna korta tid) var spännande kan man nog lugnt säga.

Kort sammanfattat;

Valpkiss överallt, speciellt när ens favoritprogram går på tv eller liknande (även om man var ute för fem minuter sen)

Hål i alla kläder efter sylvassa valptänder.

Massa underbara ärr i händer, på armar och även ben, det också efter dessa sylvassa valptänder.
Jag, som många andra tror jag, kände mig vissa stunder alldeles uppgiven över att hon bet mig och alla andra så mycket, och ganska hårt dessutom, men jag fick intala mig själv att det är bara en kort period, det kommer gå över. Och som på ett litet kick så var det helt borta! Det enda som finns kvar är alla ärren, men dom lär försvinna så småningom om dom också med tiden :)

Det som blivit uppätet/massakerat av kliande valptänder här hemma är följande:
Mattor, ett par foppatofflor och två andra skor, grytunderlägg, diskborste, anteckningsblock, tidningar, fjärrkontrollen, hörlurar... oj jösses... Insåg just att listan kan göras huuuur lång som helst!
 
Tåga massakerar äggkartong fylld med godis.

En sak som jag varit helt förskonad ifrån är nattliga rastningar. Tåga har sen dag ett sovit hela nätterna, en enda gång har jag varit ute på natten, och då var hon redan rumsren men blivit dålig i magen, och till och med då höll hon sig tills jag vaknade och tog ut henne.

Valptiden är underbar, skitjobbig, fantastisk, frustrerande och otroligt häftig! Det är så häftigt att se det lilla knytet man fick hem växa till sig, se hur personligheten växer fram och hur bandet mellan en själv och hunden växer starkt. Hoppas på många härliga år med min "lilla" dam med knasiga upptåg från hennes sida :)
Första dagen hemma. Efter ett ordentligt spattryck runt och under fåtöljerna däckade Tåga i min famn. Lycklig matte!
 
Katten Otis och Tåga i sommargräset.

Tåga busar med schäfern Tx



Tugga tugga tugga...


 

1 kommentar:

  1. Ja, visst är den mysig, vansinnig, rolig och spännande valptiden. Och lite jobbig... Pendlade mellan hopp och förtvivlan! Fina bilder! //kram maria

    SvaraRadera