fredag 7 december 2012

Delfinhopp på ängen

Åhh, jag är lite ledsen över att det är så mörkt på kvällarna och svårt att då få med något på foto. Igårkväll när vi var ute och gick en liten sväng med Tåga så släppte vi henne lös så att hon kunde rejsa runt i snön. Hon var helt tokig! Flög runt på hela ängen! Det såg så himla härligt ut när hon fick hoppa fram som en delfin i den djupa snön. Det är ju inte lätt att vara "liten" när det ligger 40-50cm snö och man vill springa fort. Jag och sambon skrattade gott åt hennes spattryck i alla fall. Hon ömsom "delfinhoppade" fram för att sedan böka sig fram i snön och grymta som en gris.

Ja jösses! Underbart att se henne så glad i alla fall. Sen att hon inte är så bra på inkallning är ju ett problem vi fick ta sen, det var ju så kul så man får ju inte tro att hon vill komma till mig bara för att jag säger det (ja precis, det är ju en terrier vi skaffat oss..) men när jag sprang åt andra hållet och kastade mig handlöst i snön tyckte hon nog att det såg kul ut för då kom hon skuttandes som ett skott.
Efteråt somnade hon gott framför kaminen inne i vardagsrummet, hennes absoluta favoritplats.

Somsagt, lite tråkigt att jag inte hade några foton på detta, men jag får försöka få nåt bra foto på Tåga i snön i helgen när det är ljust när vi är hemma :)

Ha en bra dag! //Sandra och Tåga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar