söndag 9 december 2012

35cm snö, solsken och jag är ändå på dåligt humör...

Det är -16grader, snön är sådär krispigt härlig, solen skiner och hunden är glad... Ändå har jag så himla dåligt tålamod och minsta lilla Tåga gör idag får mig att explodera... Idag känner jag mig som världens sämsta hundägare... Är det bara jag som känner så ibland? Jag har inget som helst tålamod och så får jag dåligt samvete för att jag är orättvis mot hunden när hon egentligen bara är glad.
Hon rusar fram och tillbaka i kopplet och jag blir så frustrerad! Varför kan hon inte gå så bra som hon brukar? Skärpning! Och precis när jag sagt åt henne för att hon krånglar i kopplet så får jag så dåligt samvete, hon rusar ju runt för att hon är en lycklig 7månaders valp som älskar snö... Inget att vara arg över!

Nu ligger vi båda två framför brasan och värmer oss. Jag har fortfarande dåligt samvete för att jag nog varit lite orättvis på promenaden, men jag tror nog att alla hundägare känner så ibland... Eller?

Måste ju bara avsluta med att skryta lite också; Tåga är nämligen med i senaste numret av AmstaffNytt :)

Nu ska jag fortsätta mysa med min plutt framför brasan...

Ha en bra dag i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar