onsdag 23 juli 2014

Kanothelg

I helgen har vi varit på kanothelg i Skåne! Immeln heter sjön vi var ute på.
Jag var väldigt nervös över hur det skulle gå att ha Tåga i en kanot då det inte direkt är dom mest stabila båtarna att ha en hund i. Men det gick sååå bra! När vi gav oss iväg i lördags fick jag hålla i henne i båten, men det var nog mest för att jag blev så nervös så fort hon rörde på sig... på ön skötte hon sig jättebra förutom att hon lyckades slita sig från linan hon satt i när jag skulle bada... hon är badtokig denna lilla donna! Fullkomligt skriker rakt ut så fort det plumsar i vattnet och hon inte får bada. Långa simturer med flytvästen på (jösses vad hon gillar sin flytväst!) och mys i tältet med matte och husse. Hon hoppar till och med från bryggor nu!
På vägen hem på söndagen tänkte vi att hoppar hon i så hoppar hon i, då får vi väl lyfta upp henne igen. MEN! Hon låg lugnt och stilla ner i båten och sov ovanpå tältet så hon kunde ha huvudet vilandes på kanten av kanoten, det var motvind och ganska mycket vågor, men hon sov gott trots det. Så stolt över henne är jag!
Har tyvärr inte så mycket bilder, men här kommer några i alla fall :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar